Battlefield 2042 Update 3.1.2 erscheint Morgen & alle Informationen




DICE ist insgesamt zufrieden mit dem letzten Event “Schlacht von Nordvik”. Nach den Feiertagen beginnt nun aber auch wieder der Alltag und so ist es nicht verwunderlich, dass DICE ein weiteres kleines Update für Battlefield 2042 angekündigt hat. Das Update 3.1.2 erscheint am 17. Januar um 10:00 Uhr deutscher Zeit und ist das erste Update des Jahres.

Das Update spendiert dem Spiel einige Bugfixes und löst einige Änderungen an der Balance, die DICE während der Feiertage festgestellt hat. Außerdem erweitert DICE das Battlefield 1942 Arsenal für Battlefield Portal. Als Teil dieses Updates könnt ihr den Mk VI Revolver, das Gewehr 43, das Gewehr 43 ZF4, die M1 Garand Sniper, die No 4 und die Sten in Battlefield Portal Experiences verwenden.

Ein weiteres umfangreicheres Paket an Änderungen wird noch in diesem Monat mit dem Update 3.2.0 auf uns zukommen. Das kommende Update wird unter anderem die überarbeitete Karte “Breakaway” und das Klassensystem ins Spiel einführen. Ein genaues Datum nannte DICE aber noch nicht.


In den nachfolgenden Changenotes zum Update erfahrt ihr alles weitere zum Update 3.1.2 für Battlefield 2042.


Battlefield 2042 – Changelog Update #3.1.2

Battlefield Portal

  • Spearhead is now available on multiple Official Templates in the Web Builder, such as Conquest Hardcore, FFA and Team Deathmatch

Maps

  • Spearhead: Resolved an instance of clipping with the camera during the insertion phase at the start of a match

Specialists

  • We have fixed an issue where Specialists were not rendering correctly during the insertion phases at the start of a match, sorry for giving you a fright
  • Sundance: Anti-Armor Grenade’s are now correctly intercepted by Vehicles that have Active Protection Systems triggered
  • Crawford: Resolved an issue where there was no iconography to display the progression of overheating while using the Mounted Vulcan Stationary Minigun

Vehicles

  • 50MM Cannon Pod Ammo on Transport Air Vehicles increased from 8 -> 10
  • Resolved an issue where for a brief period of time, the EMKV90-TOR’s turret speed would be slowed after firing with the HHV-EMG Maul Primary Weapon

Weapons

  • Fixed some cases of recoil compensation not being consistent upon firing for prolonged periods of time
  • Damage for the Rorsch MK-4 has been reduced against Vehicles while in the High Power Capacitor variant of the Weapon (Single Shot), this change is to ensure that the Rorsch is able to assist in taking out some vehicle targets however isn’t the predominant way to take out targets as has been previously witnessed.
    • Heavy vehicles now take approximately 50% less damage
    • Light vehicles now take approximately 25% less damage
    • High Power Capacitor Charge Up increased from 0.8 -> 1 second
  • Damage for the MCS-880 has been improved for Close Range scenarios, bringing it in line with other Utility Weapons such as the 12M Auto and NVK-S22.
    • Damage per pellet has increased from 8 -> 15 at a range of under 20 meters with Default Buckshot rounds (#01 Buckshot)
  • NVK-P125 Bursts per Minute increased from 150 -> 160, this should now align with the intended tempo of the weapon


Quelle